Friday, February 25, 2011

Guru!

ada beberapa orang guru yang banyak memberi kesan dalam pembentukan diriku kini..
antara namanya yg dapat kucatatkan di sini seperti Pn. Hjh Habibah (pengetua SMKBBS), Tn Hj Ishak Hj Ismail (pensyarah UPSI) dan En. Aziz Yatim (pensyarah kanan UPSI, kaunseling).

tidak dilupakan guru-guruku sewaktu di SKBBS, SRASP dan SMKBBS!
malah pensyarah2 di PTPL, MSU dan UPSI!

aku percaya dengan doa org disekiling, restu ibu bapa dan suami membuatkan aku makin berdiri teguh untuk bertugas sebagai pendidik.
aku mahu menjadi yang LUAR BIASA! tidak mahu kepada kebiasaan dan rutin yang membosankan..
aku mahu gerakkan manusia dengan akal dan tulang 4 keratku.. seperti mana ibu, dan guru2 ku menggerakkan aku...
menjadi insan yang tidak gentar membuat salah dan membetulkannya... mengaku kesilapan diri dan cuba mengatasinya!
sebab hidup ini tidak sentiasa indah.. ada pahit, duka, dan payah!
kalau berani harunginya... pasti akan manis jua akhirnya!..

terima kasih buat guru-guruku tercinta... :D

No comments:

Post a Comment